سامانه نیازهای زندگی امروزی

برای هرگونه سوال در رابطه با این سایت یا هر مشکل دیگری ، با شماره پشتیبانی09919771377 تماس بگیرید. باتشکر مجید فتحی کروش

سامانه نیازهای زندگی امروزی

برای هرگونه سوال در رابطه با این سایت یا هر مشکل دیگری ، با شماره پشتیبانی09919771377 تماس بگیرید. باتشکر مجید فتحی کروش

به وبلاگ من فعلآ خوش امدید!!!!

هدفم از راه اندازی سایت، آموزش هنر و مهارت های لازم

برای پارسی زبانان عزیز

در سراسر دنیاست.

به امید روزی که آگاهی در بین هموطنانم فراگیر شود.

سوالات خود را مطرح فرمایید در حد توان پاسخ خواهم داد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

 

تعریف فید(محو):

در این مقاله به شناخت انواع فید می پردازیم فید یک کوتاهی با ساخت یک ریتم کوتاه به بلند در بغل های سر از پایین سر تا بالا، در اندازه های خیلی کوتاه تفاوت دارند و فرم کوتاهی تدریجی یا گرجوئیشن(graduation) را به ما می دهد. فید یک کوتاهی گرجوئیشن است بین زوایای 89 درجه تا 20 درجه کمتر از 20 درجه دیگر اتصالی بین موها وجود ندارد و باعث افتادن پله یا دیده شدن خط می شود و دیگر در حالت گرجوئیشن قرار ندارد و لاین است .

فید از مجموعه کات های خانواده اندرکات(under cut) است و جزو مدل های محبوب به حساب میاد و بین جوانترها بازار خیلی داغی دارد.

فید

 

 

 

ولین نوع کوتاهی فید: فید با خط راهنما

 اولین مرحله شناخت فید آموزش انواع کوتاهی فید است در این فید به آرامی و با هارمونی خیلی روانی باید روی سطح سر کار کنید،این فید برای کنترل تیرگی کار فید خودتون بهترین روش به حساب میاد و میتونید به حالت منظم فید خود را بر روی دیاگرام سر مشتری هاتون طراحی و پیاده کنید اما این فید یکی از ایراد هایی که بهش وارد هست زمان بالایی هست که برای انجامش مورد نیازهست .و  برای آرایشگرانی که کوتاهی Vip  ندارند تقریبا بی استفاده است ولی میتونید با این تکنیک یک خدمات کوتاهی با قیمت بالاتر به مغازه خود وارد کنید و مطمِئن باشید مشتریانتون متوجه کیفیت کارشما  به خوبی خواهند شد.

 

دومین نوع کوتاهی  فید: فید بدون خط راهنماست

به اصطلاح به این فید ها ، کوتاهی نامنظم گفته می شود و از فید های منظم  با خط راهنما آسان تر و ساده تر هستند و نیاز به کنترل هارمونی دست با دقت بالا ندارند و بیشتر از تکنیک کتف و آرنج در این کوتاهی استفاده می شود . این فید برای خدمات کوتاهی با قیمت متوسط با توجه به زمان کوتاه ترو کنترل تیرگی نسبتا متوسط  آن برخلاف فید با خط راهنما  (بستگی بسیار زیادی به تجربه کنترل دست شما دارد) مناسب تر است.

 

سومین نوع کوتاهی فید: فید بدون شانه الحاقی(free hand)

در شناخت فید، این یک فید بسیار تخصصی و حرفه ای است و نیازمند تمرین های بسیار زیادی در کنترل فشار دست و هارمونی بدنتون داره زمان انجام این کوتاهی فید بسیار سریع است اما به همان اندازه امکان خرابکاری و در نیامدن نتیجه مناسب در پایان کار قابل تصور است. برای اینکه بتوانید در این شیوه حرفه ای شوید باید در دو نوع فید قبلی به طور کامل مسلط شوید ولی این شیوه کوتاهی، بیشتر در جنوب کشور به دلیل جنس خاصی که موهای مردم آن مناطق دارند می توان استفاده کرد و این روش برای جنس موهای فر ،خیلی فر یا وز بلند و یکسری جنس های خاص به کار می رود و نیاز شدید به قدرت کنترل فشار دست و تمرکز بالا دارد.

حالا که با شیوه های کوتاهی فید آشنا شده اید باید با انواع فید از لحاظ دیداری و نتیجه آشنا شوید در زیر این پاراگراف به طور کامل درباره فید هایی که ظاهر شفاف یا مات تری دارند صحبت میکنیم و کاملا با تفاوتها آشنا می شوید.

 

1-فید منظم و شفاف  (regular)

این نوع فید با تیغه های منظم راحت تر صورت میگیرد و نتیجه دلپذیرتری به شما می دهد و البته به زمان بیشتری برای کوتاهی احتیاج دارد و اما محو به صورت شفاف و خیلی زیبا اتفاق می افتد بیشتر فید هایی که در فضای مجازی مشاهده می کنید و آرایشگران بزرگ دنیا منتشر می کنند از این نوع فید است و حالت منظم دارد.

2- فید نامنظم ومات

با تیغه های نامنظم ماشین اصلاح به راحتی انجام می شود مانند ماشین اصلاح (magic clip) که دارای تیغه های نامنظم است اما اگر در کار خود بسیار وسواسی هستید این ماشین به دلیل اینکه دارای تیغه های نامنظم و کوتاه بلند است امکان ایجاد تشویش ذهنی برای شما هنگام کوتاهی به وجود می آورد پس اگر نمیتوانید تحملش کنید از این نوع فید استفاده نکنید و از شیوه های منظم استفاده کنید.

از این جا که با شیوه و ماهیت کوتاهی فید آشنا شدید باید تا اینجا متوجه شده باشید تنوع فید ها بسیار زیاد است که با هر شیوه امکان ایجاد ظاهر جدید وجود دارد پس بهتر است چند تا از شکل های فید یا مدل های روز را با هم بررسی کنیم

 

شکل های فید

 

1-فید ساده: اسکین فید(skin fade )

انواع فید اسکین 

 شما با شناخت فید با اولین فید معروف اشنا می شوید که ساده ترین نوع فید است برای  این کوتاهی طبق قانون گرجوئیشن فید از پوست شروع شده و به صورت تدریجی به شماره های بالاتر شانه الحاقی می رسد. که در پایین به سه نوع اصلی از این نوع فید می پردازیم

1- فید با حد بالا (high Fade)

در این فید حد و گرجویشن کار در نقاطی بالاتر از مثلث شقیقه قرار دارد و خط ها و اندازه های محو شده نیز در نقاط بالای بغل سر قرار دارند و معمولا این نوع فید برای افرادی استفاده می شود که موهای بالاسر بسیار کوتاه دارند.

 

2- فید با حد وسط (middle fade):

در این فید محو در میان مثلث شقیقه اتفاق می افتد و فاصله تقسیم بندی ها در آن معمولا برابر است که از بالا و پایین و به شکل متناسبی انجام می پذیرد و بستگی به انتخاب شما برای شکل سر و چهره مشتریهایتان دارد و لزوما این اشکال در اسکین فید با تمام فرم ها منطبق نمی باشد.

 

3-فید حد پایین (low fade):

 در این فید محو در پایین خط شقیقه قرار دارد و حجم تیرگی مو در بالا زیاد است و بستگی به انتخاب شما برای شکل سر و چهره مشتریهایتان دارد و لزوما این اشکال در اسکین فید با تمام فرم ها منطبق نمی باشد. این نوع فید برای افرادی استفاده می شود که در بغل و پس سر تو رفتگی دارند.

ترکیب فید ها :

دنیای فید  پایه،  اساس مشخص و ثابتی برای آرایشگران ندارد و آرایشگران میتوانند با استفاده از درک و شیوه های کوتاهی فید، فید های مختلفی به وجود آورند و به قولی با خلاقیت های خود باعث پیشرفت در این مبحث کوتاهی شوند.

چند مثال برای فید های مختلف:

 برست فید(Burst Fade):

این فید به شکل گرد بر روی بغل سر انداخته می شود و با گوشه ماشین به صورت دایره وار محو می شود.

نوع فید براساس خلاقیت یک آرایشگر با درک شکل سر مدل به وجود می آید

 

 

 

فید شقیه یا تیپر:

در فید تیپر فقط به صورت قطری بر روی شقیقه عمل محو صورت می گیرد وبرای این فید در ناحیه شقیقه و معمولا  پشت سر در دو گوشه فید صورت می گیرد و در مجموعه فید های کلاسیک قرار می گیرد و حتی افرادی که دارای مشاغل اداری یا دارای محدودیت ظاهری در محل کار خود هستند نیز می توانند به راحتی از این فید استفاده کنند و از مدل های روز دنیا بی نصیب نمانند.

 

فید گردن:

یا (nape fade)  در این فید،  درناحیه گردن محو صورت می گیرد وبا ترکیب فید نیپ و تیپر به یک مدل خاص به اسم بک اند فوروارد ( Back and Forward )  دست پیدا میکنیم

شما میتوانید برای آشنایی بیشترمقاله  اشتباهات رایج در کوتاهی فید را بخوانید

تهیه شده در تیم آموزشی آموزشگاه  رضا

 

جهت اطلاع از آموزش صحیح و علمی آرایشگری مردانه می‌توانید جزییات دوره آموزش آرایشگری مردانه درجه ۲ را ببینید که با مجوز سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌گردد.

                 

 شماره تماس : 09919771377